Szerethető tudomány címmel újabb tudományos kihívást tett közzé az EdisonKids, a Ludwig Múzeum és Barabási Albert-László fizikus, hálózatkutató. Ezúttal a szervezők arra várnak kreatív ötleteket, hogyan lehet szerethetővé tenni a tudományt azon gyerekek számára, akik most kezdik az iskolát.
A Ludwig Múzeum közleménye szerint a kihívásra olyan kreatív, vállalkozó szellemű gyerekek jelentkezését várják, akiket érdekel a tudomány varázslatos és színes világa, akik szívesen mélyednek el a matematika világában, érdeklődnek a technológia és mérnöki tudományok rejtelmei iránt. Jelentkezni a www.edisonkids.org weboldalon lehet szeptember 20-ig.
Az EdisonKids projektjein különböző hátterű szakértők, gondolkodók, céges szereplők, kreatív szakemberek és innovatív egyetemisták kapcsolódhatnak össze gyerekekkel, együtt gondolkozhatnak, alkothatnak és az egész világot foglalkoztató kihívásokra közösen hozhatnak megoldási javaslatot.
“A kihívás olyan 10-16 év közötti gyerekeknek szól, akik tele vannak ötletekkel, kreatív gondolatokkal, csillapíthatatlan tettvággyal és lelkesedéssel” – írják a szervezők. A kiválasztott gyerekcsapatokat egyetemista és céges mentorok segítik majd, a folyamat pedig egy prezentációval zárul, ahol a csapatok a zsűri előtt mutatják be megoldási javaslataikat.
A közlemény szerint az első EdisonKids kihívásra idén tavasszal számos gyerekcsapat jelentkezett, és arra a problémafelvetésre hoztak izgalmas, digitális vagy fizikai megoldási javaslatokat, hogy mivel tudnák segíteni a karantén alatti magányos, kisebb gyerekeknek.
Az EdisonKids projektje Barabási Albert-László fizikus, hálózatkutató együttműködésével valósul meg. Ennek apropóját a Ludwig Múzeumban október 10-től látogatható “BarabásiLab: Rejtett mintázatok. A hálózati gondolkodás nyelve” című kiállítás adta. A kiállítás nagyrészt Barabási Albert-László fizikus és hálózatkutató tevékenységéhez köthető úgynevezett Barabási-hálózatokat felhasználó kutatások elmúlt 25 évének bemutatása köré szerveződik.