Február végén a Rákospalota-Újpest állomás előtt valaki lekapcsolta és mechanikusan befékezte egy tehervonat utolsó kocsiját. A pályán maradt vagon kis híján balesetet okozott, amit csak nagy szerencsével tudott elkerülni a következő tehervonat – értesült a Telex.

Az ügyben a Budapesti Rendőr-főkapitányság a közlekedés biztonsága elleni (vasúti) bűncselekmény bűntett gyanúja miatt nyomozást rendelt el ismeretlen tettes ellen – tudta meg a portál a rendőrség sajtóosztályától.

A MÁV is elismerte az esetet. Szerencsére a következő tehervonat mozdonyvezetője időben észlelte a lekapcsolt, lefékezett kocsit, és meg tudott állni előtte mintegy 40 méterrel. Az esemény belső vizsgálata folyik, a vasúttársaság a rendőrséget is értesítette.

A Telex forrásai szerint nagyon szakszerűen működött az, aki azon a bizonyos vasárnapon Rákospalota-Újpest állomás előtt lekapcsolta az utolsó kocsit. Ha elront ugyanis valamit, akkor a mozdonyvezető a fékrendszer légnyomásának csökkenésén észreveszi, hogy piszkálják a vonatot. A lekapcsolás után a végjelzés-tárcsákat is leszedte az utolsó kocsiról és átrakta az utolsó előttire. Az elkövető mechanikusan befékezte a lekapcsolt vagont, hogy nagyobb legyen a baj. Tudnia kellett, hogy a szerelvény legalább 5 percet fog állni, mert ehhez be kell lépni a kocsik közé, és nyilván ő sem akart meghalni.

Vasutas körökben úgy tartják, hogy klasszikus szabotázskísérlet történt a MÁV-nál – írja a Telex.

Előző cikkLegyél Te is (zöld)kommandós Gödön!
Következő cikkMost lesz vagy nem lesz új bölcsőde Gödön?