Az új környezetvédelmi rendelet kapcsán kérdezte ezt tőlünk egy olvasónk. Kérdését továbbítottuk a rendeletet jegyző Hlavács Judit alpolgármesternek. Most az ő válaszát közöljük.

Általánosságban azt tudom mondani, hogy minden egyes ingatlanért a tulajdonosa felel. Amennyiben elhanyagolt, és ez olyan mértékű, amely akár az egészségre veszélyes (például a patkányok vagy akár parlagfű miatt), a jegyző hatóságként járhat el az ügyben, de ez sajnos hosszú bürokratikus folyamat. Persze van egy olyan pont, amikor az önkormányzat intézkedhet, a költségeket pedig ráterheltetheti a tulajdonosra vagy az ingatlanra (és újabb hosszú folyamat végén) behajthatja.

Nem tudom, milyen konkrét telekről van szó, de a hivatal “papíralapon” működik (ma már “e-papír alapon” is), tehát az olvasónak hivatalos bejelentést érdemes tennie a polgármesteri hivatalban – ha esetleg a jegyző mégsem lenne illetékes, köteles azt továbbítani a megfelelő hatóságnak. A hivatalos úton, aláírással beérkezett leveleket iktatni kell és határidőn belül reagálni rájuk.

A járványügyi korlátozások alaposan megnehezítik az ügyintézéseket, annak ellenére, hogy a hivatal munkatársai ugyanúgy dolgoznak most is, mint “békeidőben”. A Gödi Körkép hamarosan megjelenő számában tájékoztatót olvashatnak az ügyintézők elérhetőségeivel, illetve azt is tervezzük, hogy készítünk egy tájékoztatót, hogy általában hogyan lehet eligazodni az önkormányzati bürokráciában.

Folyamatban van a város új honlapjának és egy városi mobilapplikációnak a fejlesztése is, amely egyrészt átláthatóbbá fogja tenni az eligazodást, másrészt megkönnyíti majd a különböző problémák bejelentését is. Remélem, ezek elkészültével és beüzemelésével minőségi ugrást tudunk elérni a lakosság tájékoztatásában és kiszolgálásában.

Előző cikkÍgy indul újra a gödi iskolások étkeztetése április 19-én
Következő cikkHétfőn csak az alsósok térnek vissza a tantermekbe