Nem tudják rendesen végezni a munkájukat – mondják önkormányzati képviselők. Arra panaszkodnak, hogy nem érhető el minden funkció a hivatalos levelezőrendszerükben. Tényleg így van-e, és ha igen, vajon miért? – tettük fel a kérdést.
A kabinetvezető, az alpolgármesterek, a volt alpolgármester és a Göd Fejlődéséért Frakció tagja után a Fidesz frakcióból Pintér György válaszol.
Ön mit tapasztal? Tényleg beszűkültek Gödön a képviselők kommunikációs lehetőségei?
Igen, így van. Annyiban mindenképpen csökkent önkormányzati képviselőként a kommunikációs lehetőségünk, hogy a mindenhol megadott god.hu-s e-mail címünkön csak fogadni tudjuk a beérkezett leveleket, a válasz, illetve továbbítás funkciók a polgármester intézkedése miatt nem működnek. De a word, az excel is korlátozottabban férhető hozzá. Hogy lehet így nagy pénzügyi táblázatokkal dolgozni? Ez az egész korlátozás elfogadhatatlan szerintem. Ez a csökkentett szolgáltatás havonta és képviselőnként 2032 forint (1600 forint + ÁFA) megtakarítást eredményez (ennyivel került többe az eredeti szolgáltatás). Ez önkormányzati szinten egy évben kevesebb mint 300 ezer forint megtakarítást eredményez. Lehetőségünk van ugyan megkérni ezt a szolgáltatást úgy, hogy kifizetjük ezt a különbséget, de ez azt jelenti, hogy ahány képviselő kéri azt, hogy az eddigi módon használhassa az e-mail címét és a többi szolgáltatást, annyiszor 12 darab számlát állít ki az önkormányzat évente. Aztán a pénzügyi osztályon majd követik, hogy befizettük-e, könyvelik, s a végén szinte többe lesz a leves, mint a hús, azaz szinte többe kerül az értelmetlen takarékoskodás, mint a megtakarítás. De legalább újabb feladatok keletkeznek a hivatalban, s újabb feszültségforrás lett a képviselők között. Vajon ez volt a cél?
Az idei költségvetéshez az egyik módosító javaslatunk az volt, hogy a képviselői munka támogatásához szükséges szoftvert továbbra is biztosítsa az önkormányzat, és hogy keletkezzen megtakarítás is, ezért elfogadjuk, hogy a Pénzügyi Bizottság (PEKJB) éves kerete csökkenjen 300 ezer forinttal, azaz a Pénzügyi Bizottság gyakorlatilag kifizeti a különbséget. Ezzel a megoldással a fent említett nyilvántartási, számlázási adminisztrációtól is megszabadulhatna a hivatal, helyreállna a szolgáltatás, és ráadásul valódi megtakarítás is elérhető lett volna.
Ez a javaslatunk is a beadásra került Polgármester úr titkárságán március 1-én reggel 9 óra előtt. Bár a polgármester tudta, hogy ott vannak a javaslataink, azt írta a Facebookon, hogy csak délután kapta meg őket, tehát túl későn érkeztek be hozzá a módosító javaslataink. Nem írt igazat, lelke rajta. A módosító javaslatok közül pedig egyet sem fogadott be…
Így maradt ez az értelmetlen, észszerűtlen, pazarló korlátozás is.
Ui.: A polgármester szerint a lakossággal való kapcsolattartás kötelező önkormányzati feladat. Ennek érdekében havi 500 000 forintért tart egy sajtóst maga mellett. Az önkormányzati képviselők kapcsolattartási lehetőségét viszont beszűkíti, hogy megspóroljon évente két-háromszázezer forintot. Logikus, nem?