Krulik Eszter és férje öt éve költöztek Gödre, egy gyönyörű vályogházba. A városba akkor szerettek bele igazán, amikor az ingatlanos levitte őket a felsőgödi Dunapartra, a szabadstrandra.
Eszter a budapesti Zeneakadémián végzett, hegedűművész. Egy évet tanult a Bécsi Zeneakadémián is, Glasgow-ban szerezte meg a mesterdiplomát és három éve itthon doktorált is – így a “Szabad Művészetek Doktora “. Saját vonósnégyesét, a Krulik Kvartettet tíz éve alapította, de van egy új kezdeményezése is, a Sonus Cordis, melynek keretében a koncertezés mellett kurzusokat is szervez. Férjével, Schlanger Tamással a konzervatóriumban osztálytársak voltak, 16 éves korukban itt ismerkedtek meg. Eszter édesapja is zenész: a Makám együttes alapítója, Krulik Zoltán zeneszerző.
A Gödön eltöltött első négy évben főleg Budapesten dolgoztak és úgy éltek itt, mintha a nyaralójukból élveznék a szép környezetet, a csendet, a nyugalmat. A 2020-as év és a vele jött világjárvány hatalmas változást hozott az életükben. Jelentkeztek a gödi önkormányzat ötletpályázatára, melyet a városban élő művészeknek írtak ki, és elnyertek egy négyrészes minikoncert-sorozat lehetőséget, melynek a Virágzó Dunakanyar Kertészet fóliasátra adott otthont. Eszter felvette a kapcsolatot három Gödön élő művésszel: hegedűn Varró Katalin, brácsán Kondor Péter és csellón Darabont Katalin voltak a kamarapartnerei a fellépéseken.
Nagyon nagy sikerük volt és gyakran kérdezik tőlük, hogy ugye, idén is lesznek minikoncertek? A zenészeknek is szívmelengető élmény volt a családias hangulatban, a gyönyörű növények között játszani. Ellentétben a klasszikus, tűsarkús – estélyis koncertekkel, Eszter mezítláb érkezett erre a kötetlen hangulatú eseményre.
Közben azért folytatódnak a budapesti fellépései is, néhány napja a Zeneakadémia Nagytermében játszott, ami persze a járványhelyzet miatt teljesen más volt, mint máskor. A nézőtérről kiszedték a széksorokat, helyettük okoskamerákkal rendezték be a termet. Eszter szerint nagyon üres, személytelen érzés így játszani.
A kertészetben tartott koncertek hozták magukkal a további kreatív ötleteket. Például augusztusban az utcájukban megrendezték az I. Neveleki Utcazene Fesztivált, a Neveleki Szomszédok Egyesülettel összefogva. Ez is nagy siker volt, délután népzenészek muzsikáltak, este ők játszottak a vonósnégyessel. A gyerekek és néhány kézműves a félkörívben elrendezett sörasztalokon árulták portékájukat.
Tamás ütőhangszer szakon végzett a Zeneakadémián. A járványidőszak alatt a “Köszönjük Magyarország” elnevezésű, szabadúszó zenészeknek kiírt pályázaton Eszterrel együtt hegedű-zongora duóban nyert koncertlehetőségeket. Egyórás programmal turnéztak egész nyáron országszerte, ami hihetetlen élmény volt nekik: “Korábban nem derült ki még számunkra, hogy mi ketten tudunk együtt klasszikus zenét játszani, ebben a felállásban. A koronavírus különleges hozadéka, hogy rákényszerített minket arra, hogy kreatívak legyünk, és elkezdjük járni a saját utunkat”. Ez most úgy tűnik, folytatódik is a Sonus Cordis-szal. Velük augusztusban a szentandráspusztai kastélyban szerveznek kamarazenei kurzust és minifesztivált.