A Gyulahús Kft. a Dunán, az A38 hajón mutatta be reprezentatív, “A Gyulai bírja erővel” című kutatásának eredményeit. A felmérés a friss fogyasztói attitűdöket vizsgálta.
Az egyik legnagyobb tradícióval rendelkező hazai élelmiszeripari vállalat május végén készítette el reprezentatív felmérését, amely azt vizsgálta, hogy a hazai fogyasztók mennyire szeretik a csípős termékeket, változott-e az elmúlt években a fűszerezés terén a preferencia a magyarok körében. Feltérképezték azt is, hogy milyen elvárásaik vannak a vásárlóknak, amikor glutén- vagy laktózmentes termékeket, májkészítményt tesznek a kosarukba.
Dr. Görgényi Ernő, Gyula város polgármestere hangsúlyozta, hogy Magyarországon nincs még egy olyan húsipari cég, amely 100%-ban önkormányzati tulajdonban van. „A gyulai termékek piacképességében hittünk, amikor 2012-ben felkaroltuk a 144 éves húsipari múlttal rendelkező vállalatot. Az önkormányzati tulajdonban lévő cég 2013 óta minden évben nyereséges. Tavaly 600 milliós nyereséget értünk el, amit forgóeszköz-állományra, a dolgozók anyagi megbecsülésére és fejlesztésre költöttünk. Az elmúlt 9 évben másfél milliárd forintot fordítottunk fejlesztésekre, hogy a legmodernebb eszközökkel tudjuk előállítani a legmodernebb termékeinket. A legmagasabb szinten szeretnénk kiszolgálni a fogyasztóinkat. Figyelünk azokra is, akik a hagyományos gyulai termékeket nem fogyaszthatják valamilyen ételallergia miatt. Kollégáink újabb termékeket dolgoztak ki, bízva abban, hogy ezekkel újabb fogyasztókat tudunk elérni” – mondta Gyula polgármestere.
A magyarok nem mondanak le a finom ízekről, még akkor sem, ha valamilyen speciális, „mentes” élelmiszert vásárolnak – derül ki a Gyulahús Kft. reprezentatív, 500 ember megkérdezésével május végén elkészült kutatásából. A válaszok 65 százaléka szerint az, akinek valamilyen mentes élelmiszer kerül az asztalára, nagyon figyel arra, hogy az ízletes legyen.
„ A Gyulahús májasai a gyártási technológiából fakadóan mindig is glutén-és laktózmentesek voltak. Az első pillanattól kezdve így kerültek boltokba, és így nyerték el a fogyasztók tetszését. A piac fejlődése láthatóan abba az irányba tart, hogy egyre több ember számára döntési szempont a mentesség. Ez a fejlemény számunkra versenyelőnyt is jelenthet, hiszen vásárlóinknak nem kell új ízeket megszokniuk, egy tradicionális terméket tradicionális ízben tudunk kínálni számukra” – hangsúlyozta Daka Zsolt, a Gyulahús Kft. ügyvezető igazgatója.
A felmérés egyértelműen rámutatott arra, hogy a mentes termékek iránt igen jelentős az igény, ami mögött nem feltétlenül a vásárlók egészségügyi problémája, emésztési nehézsége áll. A válaszok alapján kétszer annyian vásárolnak speciális árukat, mint amennyien diétáznak. Akik speciális termékeket keresnek, azok 26 százaléka cukor-,19 százaléka laktóz-, 12 százaléka gluténmentes, míg 10 százalék vegán árut szokott vásárolni.
A fogyasztók közel fele több-kevesebb rendszerességgel szokott „mentes” élelmiszert venni, ezzel együtt csupán a tizede gondolja úgy, hogy ezt a fajta táplálkozást érdemben a divat irányítja.
A kutatásból kiderül, hogy a diétázók között mintegy 60 százalék azok aránya, akik valamilyen orvosilag igazolt probléma miatt fogyasztanak „mentes” termékeket. A diétázók közel fele úgy véli, a jelenlegi mentes termékkínálat nem elégséges.
A kutatás vizsgálta azt is, hogy a magyar fogyasztók körében mennyire kedveltek a csípős ételek. A válaszadók 73 százaléka jelezte, hogy rendszeresen fogyaszt ilyen termékeket. A férfiak 80 százaléka mondta azt, hogy több-kevesebb rendszerességgel kerül a tányérjára erős étel, míg a hölgyek körében ez az arány 65 százalék.
A felmérés adatai rávilágítanak arra, hogy a csípős termékek népszerűsége megnőtt az elmúlt években, jóval több fogy belőlük, mint korábban. A csípős paprikával kapcsolatban általános vélemény, hogy fertőtlenítő hatása van – fejtette ki Gila Éva, a Gyulahús Kft. marketingmenedzsere.
A csípős élelmiszerek között messze a kolbász a legkedveltebb, amelyet 10 vásárlóból 8 rendszeresen levesz a boltok polcairól. A csípős élelmiszerek között a csípős fűszerek állnak a második, a friss zöldségpaprika pedig a 3. helyen. Ezek mellett a csípős savanyúságok, szószok, öntetek, mártások is igen keresettek. A csípős kínálatban magasan a Gyulai márkát tartották (31%) a legkiemelkedőbb húskészítménygyártónak a válaszadók.