A cél a dinamikusabb forgalomirányítás az M2-es gyorsforgalmi út M0 autóúti csomópontja és Dunakeszi dél forgalmi csomópontja között. A kiviteli tervek elkészítésére már kiírta a közbeszerzést a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A számítógépes forgalomirányítás bevezetéséhez sok mindent kell megterveznie a majdani nyertesnek. Így útépítési, vízépítési, forgalomtechnikai feladatokat, és rá vár a szükséges jóváhagyások és engedélyek beszerzése is az elkészült kiviteli tervekre. A nyílt tenderfelhívás az uniós közbeszerzési közlönyben jelent meg. A mérnöki tervezési szolgáltatásokra az ajánlattételi határidő május 26., az értékelésnél 50-50 súlyszámmal szerepel az ár és a minőség is.
A kiírást ITT láthatják, a dokumentációban részletesen szerepelnek a teljesítési és jótállási biztosítékok, illetve a kötbér-előírások is. A jótállási idő 36, a szavatossági 60 hónap.
Az M2-est 2019 októberére bővítették négysávosra. Még ezt megelőzően jelent meg az a miniszterelnöki határozat, amely a gyorsforgalmi út továbbépítését szolgálja. Az M2-es Váctól haladva Hont-Parassapuszta térségében érné el az országhatárt, onnan pedig R3 gyorsforgalmi út néven haladna tovább Szlovákiában.