2023-ban az InterCity vonatok közül tízből négy tudott csak öt percnél kevesebb késéssel célba érni, minden ötödik negyedóránál is hosszabb várakozásra kényszerült – tudtuk meg a Magyar Vasúttól. A gödieket is érintő elővárosi menetrendszerűség az elmúlt évek javulása után hozott visszaesést.

A vasúti késések a személyszállítás egyik legfontosabb minőségi mutatói, hiszen a kiszámíthatóság sok utast tud a kötöttpályás közlekedésnek megnyerni. Különösen felértékelődik a vasúti pontosság, amikor a közúti közlekedésben egyre több a torlódás, és hiába az egyre fejlettebb útvonaltervező alkalmazások, ma már nehéz előre megbecsülni, mennyi időbe telik majd ténylegesen két település között személyautóval eljutni – írja a magyarvasut.hu.

A 2016-tól közzétett adatokból az derül ki, hogy a magyar vasút 2023-ban volt a legpontatlanabb.

A legalább öt perc késéssel közlekedő vonatok aránya a feláras, azaz az InterCity-forgalomban volt a  legnagyobb. Ennek egyik fő oka az lehet, hogy a személykocsik átlagéletkora 40 év felett jár. A másik ok a pályahálózat rossz állapota lehet.

Azonban a többi vonatkategóriában is nőtt a késések aránya. A gödieket is érintő elővárosi átlagosan 89,4%-os menetrendszerűség az 5 évvel ezelőtti szintnek felel meg, azaz az elmúlt évek javulása után romlott.

Itt minden tizedik vonat 5 percnél is többet késik.

Az eredményre minden bizonnyal hatással lehet, hogy jelentősen nőtt az utasforgalom.

Míg 2022-ben 140 millióan, addig tavaly már 178 millióan választották a belföldi vonatokat.

Korábbi cikkünkben mondja el véleményét a vonatok pontosságáról, és szavazzon!

Főkép: Gödi Hírnök

Előző cikkSokak szerint vicc, amit a MÁV művel a gödi vonalon
Következő cikkValentin-napon különösen aktuálisak ezek a bűncselekmények