A csalók újabb módszerrel próbálják megszerezni a személyes adatokat. A csalás úgy zajlik, hogy a bank nevében egy álüzenetet küldenek, melyben arra hívják fel a figyelmet, hogy az ügyfél fiókja blokkolva van, a feloldáshoz egy linket küldenek, illetve adategyeztetést kérnek. Az álüzenetet SMS-ben és e-mailben is kiküldhetik a szélhámosok.

Legyen óvatos a közösségi médiában található ajánlatokkal!

  • A bank elégedettségi kutatást, felmérést kizárólag saját csatornáin folytat, a kérdőív kitöltéséért nem ígér ellenszolgáltatást.
  • Ha ön értesítést kap arról, hogy nyert egy olyan cég nyereményjátékán, amivel nincs semmilyen kapcsolata (pl. egy olyan bank akcióján, aminek nem ügyfele): ilyenkor szinte biztos lehet abban, hogy csalók vették célba.
  • Gyanúsan kedvező ajánlat – egy terméket kb. 90%-kal alacsonyabb áron vásárolhat meg: a termék nagy valószínűséggel soha nem érkezik meg.
  • Hivatalos levélnek álcázott megkeresés: a csalók cégek nevében, hivatalosnak tűnő levélben is megkereshetik áldozatukat; ennek elkerülésére fontos, hogy ön mindig fordítson gondot az ilyen levélben az e-mail cím, az aláírás ellenőrzésére!

A bank soha, semmilyen körülmények között nem kéri az alábbi azonosítókat – ön se adja ki ezeket:

  • Bankkártyaadatait: kártyaszám, PIN-kód, lejárati dátum, kártya hátoldalán található internetes vásárláshoz szükséges háromjegyű CVV/CVC-kód.
  • Az internet- vagy mobilbanki szolgáltatás használatához szükséges felhasználói azonosítóját és jelszavát.
  • Szolgáltatások aktiválásához szükséges kódokat: pl. Apple Pay és Google Pay, az eBanking azonosítók megszerzését köve­tően a mobilapp, illetve az mToken aktiváló kódot.
  • Bankkártyás tranzakcióihoz, átutalásaihoz kapcsolódó hitelesítő kódokat. Fontos, hogy ne engedélyezze e tranzakciók jóváhagyá­sát sem!

Internetbanki, mobilbanki szolgáltatásába mindig a saját banki csatornán (a bank hivatalos honlapja, mobilapplikációja) keresztül lépjen be, semmiképpen ne használjon mások által megadott vagy internetes kereső által feldobott linket!

Érzékeny banki adatokat (jelszavakat, belépési kódokat) a pénzintézet semmilyen körülmény között nem kér sem telefonon, sem sms-ben vagy e-mailen keresztül.

Amennyiben adataik adathalász csalók kezébe kerülnek, a lehető leghamarabb jelezzék számlavezető bankjuknak.

Előző cikkA vidék a nyerő: többen élnek az agglomerációban, nőtt a lakások száma és mérete
Következő cikkÁramszünet Gödön itt és ekkor