A hamadik évadát ünneplő Szülők és pedagógusok műhelye a Zenitben programsorozat januári alkalmán visszatértek azokhoz a közös ügyekhez, amik életre hívták a műhelyet.
A Gödi Hírnöknek így számolt be az iskola az eseményről:
“Meghívott előadónk, Kocsi Andrea pedagógus, aki tanári szerepét követően képezte magát pszichodráma-, szociodráma- és gyermekdráma-vezetővé. A módszerekkel most egyéneket és csoportokat, szervezeteket támogat, de az oktatás, a gyermekek jövője szívügye maradt, ezért vállalta a felkérésünket. https://inspiral-studio.hu/kocsi-andrea-zsuzsanna/
A szombaton délelőtt összegyűlt csoport számára nem volt kérdés, hogy az oktatást, a szülők és a pedagógusok helyzetét saját ügyünkként éljük meg – olyan pedagógusokat, fejlesztőket és szülőket vonzott be a program, akik már hosszabb ideje tudatosan foglalkoznak szerepükkel, fejlődésükkel.
Az akciómódszerek közül Andrea olyan gyakorlatokat választott a csoport “bemelegítésére”, amik a versenyzés helyett a kapcsolódást, a felszínes helyett az értő figyelmet, az egyedüllét helyett a csapathoz tartozást kapcsolták be a résztvevőkben. Pár perc múlva régi ismerősökkel köszöntöttük egymást, és hamar sikerült a páros, majd kiscsoportos munkák segítségével megtalálni aznapi közös ügyünket.
A mi közös ügyünk egy konkrét konfliktushelyzet volt, ami egyszerre érintett gyermekeket, szülőket, pedagógust, vezetőt és segítő szakembert. A szereplőket a csoport tagjai egymást kiegészítve, inspirálva személyesítették meg a térben, a szituáció “térképét” a teremben adott székekből építettük fel.
Egy ilyen csoportos munkában jelen lenni sohasem csak a csoportnak ad értéket – az egyes résztvevők, miután lehetőségük van egy őket is érintő helyzetben megtapasztalni a különböző szereplők, nézőpontok mögött rejlő igazságokat, érzéseket, már nem fognak ugyanúgy “beleállni” egy ilyen helyzetbe. Ez a tanulási folyamat a szociális készségeket, a kommunikációt, a problémamegoldást és az érzelmi intelligenciát egyaránt fejleszti, ezért tartjuk mi is fontosnak, hogy a Zenit közösségében kicsik és nagyok egyaránt részesüljenek ebben.
Mert a közös ügyek közelebb hoznak egymáshoz tanárt és szülőt, szakembert és intézményt, a közös értékeink mentén!”