A Facebook anyacége, a Meta bejelentette, hogy összhangban az EU-s szabályozással, a 18 éven aluliak számára nem lesznek elérhetőek a hirdetései. Ezzel párhuzamosan be is vezetik a fizetős hozzáférést a platformjaikhoz.
A Meta-platformok, így a Facebook és az Instagram, leállítják a hirdetések megjelenítését az európai tizenévesek számára a hétfőn bejelentett terv részeként, az EU szabályozásának való megfelelés érdekében. Ezzel párhuzamosan új, előfizetéses változatokat indítanak közösségimédia-termékeikből. Ez azt jelenti, hogy a terv értelmében az Európai Unióban (és az EGT-tagállamokban, valamint Svájcban) ideiglenesen felfüggesztenék a hirdetések megjelenítését minden 18 év alatti felhasználó számára. A reklámok szüneteltetése a 18 év alatti felhasználók számára a november 6-i héten kezdődik.
A 18 év feletti felhasználóknak választási lehetőséget kínálunk: vagy elviselik a hirdetéseket, vagy fizethetnek azért, hogy reklámok nélkül használják a Facebookot és az Instagramot. Az árazás attól függ, milyen eszközről használják a platformokat – írja a Forbes.
A jelenlegi árszabás eszközökre és nem platformokra vonatkozik – legalábbis jövő márciusig 1-ig. Onnantól minden egyes új bekapcsolt, reklámmentes fiókért 6, illetve 8 eurót kell majd fizetni havonta, anna
Főkép: Pixabay