Vác mellett 10 kilométeren 2×2 sávos út épül, már megvan a tervező is.
Miután 2019-ben elkészült a fővárostól Vác-dél csomópontig az M2-es négyüteműsítése, nemrég az északabbra fekvő Nőtincs Rétság-észak szakasz és a még északabbra található drégelypalánki komplex pihenőhely tervezőit választották ki.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásában halad a fejlesztés: ezúttal az uniós közbeszerzési értesítő adatai szerint a már elkészült 2×2 sávos szakaszhoz kapcsolódva léphet új szakaszba az M2-es fejlesztése. A Vác-dél és Vác-észak csomópontok közötti mintegy 10 kilométernyi pálya engedélyes és kiviteli terveit a RODEN Kft. készíti el, és az engedélyeket is a cég szerzi meg. A munka értéke nettó 1,123 milliárd forint.
A jelenleg kétsávos (helyenként háromsávos) szakasz mintegy 10 kilométeren fog négysávosodni és leállósávokkal bővülni. A kiírás szerint a projektet az M2-es Budapest és Vác közötti korábbi fejlesztésével összhangban kell megtervezni.
Ez azt jelenti, hogy miután az 1990-es években az M2 gyorsforgalmi út feletti hidakat a tervezett teljes négysávos keresztmetszetre már kiépítették, a nyomvonal rögzítetté vált.
A projekt most négy meglévő külön szintű csomópontot is érint, és egy új pihenőhelyet is kialakítanak.
A szakaszon a zajárnyékolást is felül kell vizsgálnia a tervezőnek és szükség szerint újra kell terveznie – írja a Magyar Építők.