2022-ben a Gödöt is érintő Budapest-Vác-Szob vasútvonal a 8. legproblémásabb szakasz volt, míg távolságarányosan felkerült a dobogóra.
A hvg.hu mindezt a Mávinform hírei alapján számolta ki az alábbi szabályok szerint:
- 2 pontot ér, ha egy óránál nagyobb késések vannak egy hiba miatt, minden további óra 1–1 pont,
- 1 pontot ér, ha egy óránál rövidebb a késés,
- Fél pont jár, ha csak egy vonat késik vagy egy vonatpár marad ki,
- A baleset miatti leállásokat nem vettük figyelembe, ezeket nem a vasúton kell számonkérni,
- Ugyanígy nem számítanak az olyan leállások sem, amelyeknek az oka valamilyen extrém időjárási esemény, mint például, ha fa dől a sínre. Két kivételt tettünk ez alól: ha télen a hideg, nyáron a meleg miatt van gond, akkor jár a hibapont, hiszen az ilyen időjárás nem volna szabad, hogy extrém időjárási helyzetnek számítson,
- A vonalak listáját a MÁV hivatalos besorolásából vettük át, vagyis például egy monori meghibásodás a Budapest–Záhony vonalhoz tartozik, nem a Cegléd–Szeged vonalhoz. Ha a MÁV több vonalra is kiírja a hibát, akkor mindnél beleszámoltuk. A hírek forrása ezúttal is a MávInform honlapja.
A legproblémásabb ezek alapján tavaly a Budapest-Cegléd-Debrecen-Záhony vasútvonal volt.
Joggal gondolhatjuk viszont, hogy minél hosszabb és zsúfoltabb egy vonal, annál problémásabb is. Ezért érdemes azt is megnézni, hogy 100 km-re mennyi vasúti hiba jut.
Itt teljesen más képet kapunk, mert az éllovas Nagyatád-Somogyszob szakasz mögött a két rövidebb agglomerációs vonal, az esztergomi és a vác-szobi lett még dobogós.
Tehát a Gödre, illetve Gödről vonattal utazók egyáltalán nincsenek könnyű helyzetben, ha pontosan szeretnének valahová érkezni!