Magyarország mellett további hat ország közel félszász feltörekvő és már ismert divattervezőjének őszi-téli kollekcióját vonultatja fel a 15. Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) 2025. február 10. és 16. között. A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) a jubileum alkalmából minden eddiginél több nemzetközi szervezettel működött együtt, hogy Közép-Európa kortárs divatipari gazdagságát egy platformon mutassa be a divatipari szakemberek, forgalmazók, újságírók és a nagyközönség előtt. A BCEFW AW2526 emellett divatikonokkal, tudatos divatipari szemléletet támogató programokkal és számos izgalmas kísérőprogrammal teszi felejthetetlenné a jubileumot.

Az ügynökség kiemelt célja, hogy bekapcsolja a hazai divat- és kreatívipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, így szezonról-szezonra kiemelten kezeli a kétoldalú nemzetközi együttműködések erősítését. A 15. BCEFW-t minden eddiginél több nemzetközi partnerség övezi, mely révén hazánkon kívül hat ország – Románia, Szerbia, Szlovákia, Lengyelország, Szlovénia és Csehország – tervezői is bemutatják legújabb kollekcióikat.

„A 15. szezon egyik különlegessége, hogy az eddigiek mellett a Czech Fashion Councillal és a Mercedes-Benz Bucharest Fashion Weekkel is együttműködésre léptünk. A divathét így nemcsak kulturális, hanem egyre nagyobb gazdasági értéket is teremt. Egyrészt a divat diplomácia révén támogatja a régiós országok közötti párbeszéd kialakulását, másrészt a nemzetközi szakmát széleskörben vonzza Budapestre, építi az országimázst és új gazdasági lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. A kétoldalú együttműködéseknek köszönhetően a magyar márkák is részt vehetnek a nemzetközi partnerek eseményein, így a kreatívipari szereplők piacszerzését növelik ezek a partnerségek. Ezzel a tudatos építkezéssel a BCEFW mára a régió meghatározó divateseményéve nőtte ki magát és több sikeres kollaborációt tudott megvalósítani” – emelte ki Jakab Zsófia, kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója.

A nagyszámú tervezői jelentkezés miatt ismét háromnapos divathétvégére készülhetnek az érdeklődők, így már pénteken kezdetét veszik a divatbemutatók. A nagy múltú Corvin Palace épületében található Apollo Galériában megrendezett kollektív show-k a régiós tervezők látásmódját és stílusát ismertetik meg a közönséggel a pénteki napon. Szombaton és vasárnap pedig a magyar és közép-európai márkák legújabb kollekciójával találkozhatnak az érdeklődők a Millenáris G épületében.

Az MDDÜ nagy hangsúlyt fektet a fiatal tehetségek láhatóságának növelésére, így 16 feltörekvő tervezőnek nyújt lehetőséget, hogy prezentáción, illetve a Young Talents vagy a New Generation kategóriákban kollektív divatbemutatón keresztül mutassa be alkotásait.

A látványos show-kon túl a divat- és szépségipar iránt érdeklődők számára a Fashion Hub ingyenes magyar és angol nyelvű előadásai, színes workshopjai és kerekasztal-beszélgetései szolgálnak hétvégi programmal a Nemzeti Táncszínházban. Továbbá számos magyar divatkiegészítő és szépségipari márka termékeiből is lehet válogatni a helyszínen.

Jakab Zsófia kiemelte, hogy a jubileumi alkalommal nemcsak az eddigi sikeres programelemeket folytatják, hanem újakkal is bővítik a divathét programját. „A 15. BCEFW során az iparág nagyjaira is szeretnénk jobban felhívni a figyelmet. Többek között elindítunk egy életútinterjú-sorozatot, hogy a példaképként szolgáló, divat-, vagy szépségipari ikonok inspiráló történetét a pályakezdők számára is megismerhetővé tegyük. Sőt, minden eddiginél több nagy múltú szakembert tervezünk meghívni az első sorokba” – hangsúlyozta a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója. Továbbá hozzátette: „A divathét egy olyan platform, amely lehetőséget biztosít arra, hogy a legújabb innovációkat, körkörös megoldásokat bemutassuk a divatiparban. Ezért ez alkalommal is fontos hívószó lesz a fenntarthatóság.”

Az előző szezonban elindított Conscious by BCEFW kategóriával a BCEFW AW2526 szezonban is kiemelésre kerülnek a környezettudatos tervezésre fókuszáló márkák a programnaptárban, és ismét textilgyűjtő konténerek várják a Millenárison az újrahasznosításra felajánlott ruhákat a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. -vel kötött együttműködés révén.

A szervezők célja, hogy 2025. február 10-16. között a divat-és kreatívipari programoktól pezsdüljön fel a főváros, ezért a hazai és a nemzetközi közönséget egyszerre vonzó, változatos kísérőprogramok színesítik a divathetet a hét minden napján. A helyszínek könnyű megtalálását nyomtatott Fashion Map térképek segítik majd.

Előző cikkMutatjuk, kik kaptak idén Magyar Nyelvőr Díjat