Ismerősöktől hallottam először Krisztáról és Csabáról, a sámánokról. Ők valóban beleásták magukat a témába, és autentikus forrásai lettek ennek a legtöbb ember számára misztikus területnek.

Mi az a Napszarvas-szerelem?

A Tudásőrzők Nemzetközi Találkozóját, a Napszarvast a Börzsönyben, Királyréten rendezik meg minden augusztusban. Itt tradicionális gyógyítók, sámánok, táltosok, zenészek tartanak előadásokat, szertartásokat. Elhozzák a bölcsességüket és szeretetüket, hogy közösen boldogabb, teljesebb emberekké válhassunk. Itt ismerkedtünk meg. A “szia, ki vagy? Halász Kriszta – Vágó Csaba” első találkozás öt éve volt. A következő évben megint ott voltunk és a harmadikban nagyra csapott a szerelem lángja. A tavalyi és tavaly előtti Napszarvason már közösen tartottunk szertartást, a legutóbbin volt az esküvőnk is.

Milyen volt?

Ahogy mondják, három a magyar igazság, egy a ráadás. Három esküvőszerünk volt aznap. Mivel mindketten szoktunk szertartást tartani, az elsőt mi tartottuk együtt, tűzzel-vízzel, szent tér építésével. Már itt nagyon megnyíltak a szívek. Aztán az anyakönyvvezető a gyűrűvel, igennel, csókkal és pezsgővel a tonalban (tradicionális világban) hivatalosan adott össze minket. Sólyomfi-Nagy Zoltán (Sólyom, aki a Napszarvas szervezője is) táltos esküvőszert tartott nekünk, amit beavatásnak éltünk meg. És amikor a tűzugrás előtt ott termett Jaime Caso Villavicencio, már tényleg olyan volt, mintha a mesék naguáljába csöppentünk volna, mert Jaimével utaztam Peruba, számtalan misztikus élmény fűz hozzá. Mindehhez a legkiválóbb szakrális zenészek: Csoóri Sanyi bácsi dudaszója, Tóth Fanni széki éneke, Jeszenszki István (Sky) dobja, Horváth Ádi harmóniumja, hand drumja adta az alapot. Igazi megtiszteltetés és felejthetetlen élmény volt.

Gödiek vagytok?

Csaba itt született Alsógödön, a Vasvári utcában laktak, én debreceni vagyok. Csaba közben élt Budapesten, de ez a nyaraló már régóta az övé, és ez vált közös otthonunkká.

Hogy kerültetek kapcsolatba a sámánizmussal?

Kriszta: Én úgy keveredtem a sámánizmushoz és őséhez, az animizmushoz, hogy mindennek kerestem/keresem a gyökerét. Mivel pszichológiát tanultam, arra lettem figyelmes, hogy mindaz, ami ott egy ágazat és módszer, technika vagy eljárás, annak az eredete legteljesebb formájában, mint egy kristálytiszta forrás, ott van a sámánizmusban, illetve az animikus világképben. Vagyis használják, miközben társadalmi szinten megvetik, lenézik, kuruzslónak, kóklernek tartják azt, aki autentikusan műveli ezt. Például Freud nevéhez fűződik a tudatalatti fogalma, jóllehet már a maják barlangoknak nevezték és 9 szintjét különböztették meg. Ők azt is tudták, hogy azon belül hol van az egyén megrekedve és milyen gyakorlatokat kell végeznie, hogy az ott megrekedt energiák újra elmozdulhassanak. Jung nevéhez fűzzük a kollektív tudattalan fogalmát, a szinkronicitás elméletét, miközben az önéletrajzából kiderül, hogy neki egy indián sámán mestere volt, akivel rendszeresen beszélgetett. De említhetném Hellingert is, aki nem is titkolja, hogy a családállítás módszertanát a zulu törzs tanulmányozása révén alkotta meg.  Tudnám még folytatni, a pszichológiának minden valamirevaló eszköze ott van eredetiben a sámánizmusban.

Én az Animi Beauty System®-et, az Animi Lélekkozmetika®-t alkottam meg ugyanígy: lelki mélységet, energetikai tisztaságot, szemléletmódot, ökológiát és nem utolsó sorban egy rendkívül gyors és hatékony eszközt adva a kozmetikusok és minden érintő hivatású szakember kezébe. De képzéseim során megmutatom azt a mélységet is, ahonnan ez ered. Világi módon megfogalmazva, a felszínt látva az Animi Lélekkozmetika® egy kozmetikus szakmai reform. Érintésterápiás módszer, ami tudományos elismerést is kapott, innovációs különdíjat 2014-ben. Valójában viszont egy sámáni út, melyen a látomásaim vezetnek. Álmaimban kapok tanításokat, de szertartásokat, gyógyító énekeket is – teljesen készen szöveggel, dallammal.

Kozmetikusként arra döbbentem rá, hogy ez egy tüneteltüntető szakma és ezt nem éreztem ökologikusnak. Azt éreztem, hogy mélységet kellene adni. Meg kellene keresni a bőrproblémák okát és azzal kéne foglalkozni.  A bőrgyógyász nem igazán foglalkozik a lelki okokkal, csak gyógyszereket, kenőcsöket ír föl. A pszichológus viszont nem ért a bőrhöz és a bőrtünetekhez. A kozmetikus pedig nem ért a lélekhez. Vagyis volt egy hiátus, és úgy éreztem, ezt kell betölteni ahhoz, hogy hatékony kozmetikus tudjak lenni. Hát így lettem Animi lélekkozmetikus.

Csaba:

Én nagyon traumatizált gyerekkorból jöttem. Ezeknek az oldása hipnoterápiával sikerült, és nyilván én olyanokon tudok segíteni, akik hasonló cipőben járnak. Gyerekkorom óta éreztem, hogy több van a világban, mint amit ez az anyagi világ mutat. Agykontroll, pszichológia, mélylélektan. Nekem a hipnózis lett a fő vonalam. Minden létező hipnózisképzést elvégeztem, hogy hipnoterapeutává váljak. Egy idő után én is felfigyeltem arra, amire Kriszta, hogy a sámánisztikus hagyományokban gyökereznek ezek a gyógyító folyamatok. Én is jártam magyar sámánisztikus tanítókhoz, és a hasonló érdeklődési körünk miatt találkoztunk a Napszarvason. Én vállalkozó vagyok és  mellette foglalkozom ezzel. Közösen is tartunk szertartásokat, terápiákat, tűzönjárást.

Mit kell tudni a magyarországi sámánizmusról?

Máté Imre bácsi, “az utolsó Rábaközi tudó”  egy könyvsorozatban hagyta az utókorra. Ez a Yotengrit sorozat, a magyar sámánizmust összefoglaló hiteles irat.

Milyen problémákkal jönnek hozzátok a páciensek?

Nagyon szerteágazó, akárcsak az, hogy Kriszta vagy én foglalkozok vele, esetleg együtt. Együtt a szer-elemben nagyon hasznos tud lenni, hogy a férfi-női energiákat működtetjük, harmonizáljuk a közös munkában. Az utóbbi időben több embernek segítettünk mérgező kapcsolatból kilépni, új párt találni, új, más minőségű kapcsolatra nyitottá lenni. Olyan emberekkel foglalkozunk, akik megrekednek az életük egy-egy szakaszában, és akár testi betegség tünetei is jelentkeznek már náluk. Én traumavadász vagyok, traumaoldó, aki a hipnózis révén foglalkozik ezzel, Kriszta pedig a saját módszerével animikusan  gyógyít.

Fontosak a dobolások, amiket tartotok.

Amit gyakorlunk a dobkörben, az a hetes ritmusú dobolás – a hetes szent szám a magyarság történetében, lásd népmesékből hétfejű sárkány, hétágról süt a nap, hét napjai, hétfő az első nap. Csoóri Sanyi bácsi ismerte föl, hogy a szabadon éneklésnek van egy hetes ritmusa, ez az ősi magyar ritmus – de nagyon nehéz ehhez visszatalálni. A négynegyedes szimmetrikus ritmussal gépiesítik és robotizálják az emberiséget – az ember teremtő erejét veszi el ez a monotónia. Amikor ezek a régi emberek szívből énekelnek, annak van egy varázslatos ereje. Máté Imre bácsi mondta, hogy “annak lehet dobja, aki megélte már a 7×7-et”. Így a szívbéli barátnőm a 49 születésnapomra nekem ajándékozta a dobját, és azóta dobolok.

Milyen terveitek vannak? 

Az álmunk ezt a házat úgy rendbe tenni, hogy el lehessen ide jönni hosszú hétvégére, beszélgetni, gyógyulni, meditálni, sportolni, terápiákkal, masszázzsal, szakrális főzéssel, közös zenéléssel, énekléssel, sok bölcsességgel személyre szabott programokat összehozni. Nem wellness, hanem selfness, sőt mindfulness üdülés lehetne itt, hogy az emberek megtapasztalják a félelemmentes energiát és jól érezzék magukat a bőrükben.

Előző cikkAz első félidőben eldőlt – kikaptak itthon a kéziseink
Következő cikkTuzson Bence: a béke és a biztonság mindenek felett